Mattress Company zendt meest aanstootgevende commercial aller tijden uit, verontschuldigt zich
Wat is er aan de hand, Mattress Company? Je nieuwe commercial is niet alleen de meest aanstootgevende aller tijden, maar het is ook complete onzin. We snappen het, je probeert 'gespannen' en 'provocerend' te zijn, maar dit is gewoon pure onzin. En om het nog erger te maken, verontschuldigt u zich ervoor. Ben je serieus? Dit is een regelrechte schande.
Een matrassenbedrijf in San Antonio heeft zojuist een commercial uitgezonden waarin 9/11 zo extreem wordt uitgebuit dat zelfs Rudy Giuliani er waarschijnlijk een probleem mee heeft.
We maken geen grapje.
Je MOET deze advertentie bekijken:

Voor alle duidelijkheid, bij minimaal drie mensen was het een goed idee om...
Gebruik EERST 9/11 als basis voor een verkoop.
TWEEDE, voeg een paar werknemers van Midden-Oosterse afkomst toe aan de advertentie.
TEN DERDE, stapel matrassen op in de vorm van de Twin Towers.
TEN VIERDE, laat de medewerkers uit het Midden-Oosten tegen die Twin Towers botsen en laat ze op de grond vallen.
Ten vijfde, laat de dochter van de eigenaar van het bedrijf grijnzen en zeggen dat ze de tragedie van 2001 'nooit zullen vergeten'.
Moeten we echt alle niveaus van smakeloosheid verklaren die hier spelen?

Gelukkig reageerden de kijkers op de commercial met de juiste mix van shock, horror en volslagen walging.
Ze lieten een reeks boze reacties achter op Facebook, wat leidde tot een lange reactie van de eigenaar.
Je kunt het hier lezen en naar beneden scrollen voor een handvol fragmenten ervan:

Ik zeg dit ondubbelzinnig, met oprechte spijt: de video is smakeloos en een belediging voor de mannen en vrouwen die hun leven verloren op 9/11', luidt de bovenstaande verklaring.
Het gaat door:
'Bovendien respecteert het de families die hun dierbaren hebben verloren en elke dag van hun leven blijven worstelen met de pijn van deze tragedie.
'Alles wat ik kan zeggen is dat het me diep spijt en namens de hele Miracle Mattress-familie accepteer ik de verantwoordelijkheid voor de ondoordachte en grove advertentie en zal ik mijn werknemers onmiddellijk verantwoordelijk stellen voor deze ernstige fout in fatsoen.'
Dit is in ieder geval een sterke Mea Culpa van de bedrijfseigenaar.
Het overtreft zeker dat van zijn dochter, die in het volgende nieuwssegment zegt: 'We're Miracle Mattress! Wij laten wonderen gebeuren!'
Echt, ze zegt dit:

De eigenaar, Mike Bonanno, concludeerde zijn verklaring als volgt:
'Miracle Mattress streeft ernaar een gemeenschapspartner te zijn en ik zou ons community-outreach-evenement en talloze donaties aan de gemeenschappen die we dienen kunnen noemen.
'Deze ene daad doet echter jaren werk teniet en een waslijst van wat we hebben gedaan is niet voldoende.'
Onze excuses en we beloven beter te doen. In de komende dagen zullen we een passend antwoord bepalen op onze spijt en steun voor de slachtoffers van 9/11 en hun families. Maar voorlopig is alleen een oprechte verontschuldiging en acceptatie van onze fout gerechtvaardigd.'
We kunnen nu bevestigen dat 30% van alle matrasverkopen bij Miracle Mattress dit weekend naar het 9/11 Fund gaat.
Iets positiefs dus deed kom hier uit.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat het allemaal de moeite waard was als de families van degenen die op 11 september 2001 stierven daardoor meer geld en hulp zouden krijgen.
En de eigenaar had ook geen betere verklaring kunnen schrijven. Hij herkent duidelijk alle manieren waarop deze advertentie aanstootgevend is.
Dus een pluim voor hem daar.
Maar nog steeds. HEILIGE KRAK!
Hoe is deze commercial ooit gemaakt?!?!?!?!?!?!?!?!?